Dit hadden ze bij Peugeot ook in één adem kunnen vernoemen toen de opgefriste 3008 vorige week werd voorgesteld: ook de grotere 5008 krijgt een opfrisbeurt.
Peugeot 3008 en 5008: wat zijn de verschillen?
De monovolumes met 3 of 5 in hun type-aanduiding zijn immers nagenoeg identiek. Het grootste conceptuele verschil tussen beiden is de daklijn. Die van de 5008 (zie test hier) is achteraan wat hoger en hoekiger. Op die manier wordt er ruimte gecreëerd voor een derde zitrij met klapzetels die wanneer ze niet in gebruik zijn in de koffervloer passen. Voor het overige zijn exterieur en interieur identiek aan dat van de 3008.
Facelift voor Peugeot 5008
Dat de grootste van beide broers bijgevolg dezelfde wijzigingen ondergaat, ligt voor de hand. Aan de buitenkant kunnen we het ons gemakkelijk maken: hij krijgt de smoel van de Peugeot 2008. Dat is de nieuwe familieneus van het merk, met een 2008 en 508 die eigenlijk ook al dezelfde stijltaal spreken. Andere uiterlijke aanpassingen zijn dan weer miniem: er zijn LEDs voor de achterlichten, nieuwe kleuren en andere velgen.
Nachtzicht en slimmere cruise-control
Binnenin kroop het meeste werk niet in de bekledingsopties of nieuwe sierlijsten, maar in het infotainmentsysteem. Daarvoor is nu bovenaan de middenconsole een groter scherm beschikbaar. Bij de technologische updates horen ook nachtvisie en een radargestuurde cruise-control die ook start/stop-verkeer aankan.
Op motorisch vlak, tenslotte blijft alles bij het oude. Bij de benzines is dat een 1.2l driecilinder of een 1.6l met vier cilinders. Diesels zijn er ook in twee formaten, altijd als viercilinder: een 1.5 en 2.0.