Straks beginnen ze ook bij Maserati aan elektrificatie. Maar voor het zover is, wordt er nog even een bij Ferrari geleende V8 in de neus van de Ghibli en de Quattroporte gelepeld. Dat zulks tot indrukwekkende resultaten kan leiden weten we al van de Levante Trofeo (zie test hier).
Ghibli Trofeo en Quattroporte Trofeo
Ook hier wordt er Trofeo aan de naam van de beide modellen toegevoegd en wordt het koetswerk een ferme spuit steroïden gezet. Er is een agressieve diffuser, er zijn 21-duimers velgen, rode accenten en de Ghibli heeft zelfs ventilatieopeningen in de motorkap.
Binnenin is er meer leder, zijn de sierlijsten uit carbon, heb je contrasterend stiksel en krijg je meteen het beste infotainmentsysteem dat Maserati te bieden heeft.
Hoe snel zijn ze?
De V8 houdt van toeren maken en bereikt z’n maximale vermogen van 580pk bij 6.250t/min. Er ligt tegelijk ook nog een berg koppel in de voorraadkast. 730Nm, die je er tussen 2.250 en 5.250t/min allemaal tegelijk kan uittrekken. De Ghibli Trofeo is vanzelfsprekend de lichtste van de twee. Die gaat naar 100km/u in 4,3 seconden. De Quattroporte Trofeo heeft iets meer last van inertie en doet er 2 tienden langer over. De top is in beide gevallen identiek: 326km/u.