Personenwagens in een avontuurlijk sausje dippen lijkt steevast goed te zijn voor de verkoopcijfers. Zou dat ook werken voor bestelwagens? Ford gaat het alleszins proberen.
Active en Trail-versies van Ford bestelwagens
Ford lanceert nieuwe Trail en Active varianten van de Transit en Tourneo. Die komen naast de bestaande, gladder ogende, werkpaarden in de stal. Veelal gaat het hoofdzakelijk om uiterlijk vertoon, maar de grote Transit Trail kan je zowaar - tegen een meerprijs - met vierwielaandrijving krijgen. De achterwielaangedreven Transit Trail heeft wel al gelijk recht op een mechanisch sperdifferentieel. Daar wordt ook de voorwielaangedreven Transit Custom Trail op getrakteerd. Wil je dat ook op de Transit Custom Active en de Tourneo Custom Active dan kan dat als je ervoor bijbetaalt.
Stoere aankleding voor Ford bestelwagen
De nieuwe versies hebben recht op een aangepast uiterlijk. De Active-modellen hebben een koetswerk datmeer in de verf wordt gezet met andere bumpers en extra koetswerkbekleding. Stoer, maar niet wars van enige elegantie. En zo is dat ook aan de binnenkant, waar een beetje leder wordt geïntroduceerd. De Trail-verseis zijn nog een pak ruiger. Die hebben onder meer een zilverkleurige bodembescherming, zwarte 16-duimers en een grille waarvoor de inspiratie afkomstig lijkt van de Ranger Raptor pickup. Binnenin bestaat de bekleding steeds uit leder.
Vierwielaandrijving beschikbaar
Klanten kunnen de Trail- en Active-modellen bestellen met 2,0-liter EcoBlue-dieselmotoren met een vermogen van 130, 170 en 185 pk. De Transit Custom Trail kan ook worden uitgevoerd met een 48-volt mild-hybride systeem in combinatie met de voornoemde motoren. Handmatige en automatische transmissies zijn beschikbaar, maar het limited slip differentieel laat zich alleen paren met een handbak. Je Ford-dealer legt je ongetwijfeld graag uit welke varianten beschikbaar zijn (bestelwagen, enkele en dubbele cabine, korte en lange wielbasis, met zitplaatsen). Het zijn er een hele hoop.