Ford timmert aan het aanbod van de Fiesta. Het belangrijkste nieuws is de toevoeging van een mild-hybridsysteem, maar dat is niet de enige aanpassing.
Ford Fiësta Mild Hybrid
De 1.0l Ecoboost benzinemotor wordt voortaan ook gecombineerd met een zeventraps Powershift-automaat (met dubbele koppeling). Daarnaast komen er nu twee versies (met 125 en 155pk) die ondersteund worden door een 48V-elektrisch systeem. Het gaat om een starter/generator die werkt met een riem. De elektromotor die wordt gebruikt om te starten, kan ook extra bijstand verlenen. Daardoor neemt de maximaal beschikbare trekkracht van beide motoren met 20Nm toe. De 155pk variant kan nu 240Nm ontwikkelen. Bij lage toerentallen neem het koppel tot wel 50Nm toe.
De gedeeltelijke elektrificatie van van de kleine Fordjes heeft vooral tot doel de CO2-uitstoot en het verbruik te verminderen. Dat zakt door deze ingreep (voor beide vermogensversies) naar 4,0l/100km of 91g/CO2/km volgens de NEDC-cyclus.
Ook opgewaardeerd infotainmentsysteem
Met de steeds aanwezige FordPass Connect-modem kunnen klanten bepaalde voertuigfuncties vanop afstand bedienen door middel van een mobiel datasignaal. Zo kunnen ze sneller en comfortabeler ritten plannen met live verkeersupdates voor het optionele navigatiesysteem. Ook kunnen ze de mobiele FordPass-app gebruiken om de deuren te ontgrendelen, Remote Start activeren bij Fiesta’s met zeventrapsautomaat, de positie van de auto opzoeken en Vehicle Status gebruiken om het brandstofpeil,de alarmstatus, de bandenspanning, de levensduur van de olie enz. te controleren.
Het communicatie-en entertainmentsysteem werd eveneens opgewaardeerd om het intuïtiever en gebruiksvriendelijker te maken. Zo kreeg het een nieuwe gebruikersinterface met grotere knoppen op het 8"-aanraakkleurenscherm. Tenslotte is voortaan ook een draadloze smartphonelader beschikbaar.