In onze contreien geniet de Insignia nog van een bescheiden uiterlijke opfrisbeurt. De première is zelfs voor het Autosalon van Brussel met, zo lijkt het eerste communiqué van Opel te beloven, vooral nieuws onder de kap. Motoren van PSA, denk je dan. Het vlaggenschip van het merk met de Blitz zit nog voor wel even goed. Hij werd immers pas in 2016 gelanceerd en zou op die manier wel eens het laatste product kunnen zijn dat de overstap maakt naar een PSA-architectuur.
Buick Regal wordt geofferd
Elders vergaat het de Insignia minder goed. De nagenoeg identieke Buick Regal wordt op het offerblok gelegd. In de VS en Canada is modeljaar 2020 het laatste. De reden ligt voor de hand: het model verkoopt niet. Dat wil zelfs niet noodzakelijk iets zeggen over de capaciteiten van het model. 9 op 10 nieuwe auto’s die Buick er verkoopt zijn SUVs of crossovers.
Holden Commodore geraakt niet verkocht
In Australië vergaat het het model niet veel beter. Ooit was de Commodore - die toen nog weinig overeenkomsten vertoonde met Europese GM-modellen - er een regelrecht succesnummer. Eind jaren negentig, en aan het begin van deze eeuw werden er jaarlijks meer dan 70.000 stuks van verkocht. De aantallen piekten zelfs op meer dan 90.000. Maar dit jaar zullen het er niet eens 6.000 zijn. De Insignia slaat er niet aan.
Holden beleeft in Australië sowieso een horrorjaar. De verkoop ligt er ruim een kwart lager dan een jaar geleden. De Australische Holden-directeur voelde zich erdoor al genoodzaakt om op te stappen.