Bij 300km/u wil je geen vliegjes in je oog. Het is dus al meteen een goed idee van McLaren om in deze nieuwe Elva voldoende ruimte te voorzien om twee helmen op te bergen. Een voorruit is er immers niet. Of juister - niet standaard. Omdat de Britten weten dat echt niet iedereen een supersportwagen wil waarin je niet herkenbaar bent, kan je tegen een meerprijs ook een voorruit krijgen. Een dak is er echter nooit.
McLaren voor Stirling Moss
399 stuks gaat McLaren van de Elva bouwen. Hij wordt door het bedrijf naar voren geschovne als de eerste open auto van het bedrijf. Dat is een beetje bij het haar gegrepen. Het bouwde immers ook de Mercedes SLR McLaren Stirling Moss.
Benaming uit de sixties
Deze nieuwe creatie, vernoemd naar een racewagentje waar Bruce McLaren in de jaren zestig successen mee boekte, is McLarens antwoord op de Ferrari SP1 en SP2 die iets meer dan een jaar geleden werden voorgesteld. Onder de kap zit een 4-liter met 8 cilinders en twee turbo’s. Goed voor 815pk, 800Nm en een acceleratietijd naar 100km/u van minder dan 3 tellen. De prijs is exotisch, maar dat had je natuurlijk al begrepen.
McLaren Ultimate Series
McLaren heeft niet meteen een transparant, makkelijk verstaanbaar gamma. Daarom nog even voor de duidelijkheid: deze Elva hoort in de Ultimate Series, waar hij naast de Senna en de Speedtail staat. Eronder vinden we de Super Series, waarin je tot op heden alleen de 720S vond. Instappen doe je dan weer met de Sports Series waartoe je de 540C, 570S, 570GT en 600LT kan rekenen.