Mitsubishi stelt op het Autosalon van Tokio deze MI-Tech voor. Het merk heeft de wind onder de vleugels nu het deel uitmaakt van de alliantie waarin ook Renault en Nissan zitten.
Mitsubishi MI-Tech
Met de MI-Tech wil het merk met de drie diamanten een blik op de toekomst gunnen. En het mag avontuurlijk zijn. Dit is een stoere tweezitter zonder dak en deuren. En hij heeft liefst vijf motoren aan boord.
De wielen worden eigenlijk elk aangedreven voor een elektromotor die je aan het stopcontact oplaadt. Daardoor kan het merk ook torque vectoring toepassen - een manier om sneller door de bocht te kunnen door de kracht per wiel te laten variëren. En het heeft ook heilzame toepassingen voor gebruik op het onverhard. Hoe groot de accu is, zeggen de Japanners niet, maar het rijbereik is beperkt. Laat ons zeggen, een kilometer of zeventig, omdat dat ook bij de Engelberg Tourer (zie hier) het geval was. Is de accu leeg, dan schakelt de MI-Tech z’n vijfde motor aan: een turbine. Daar verbrand je het best gas in, want dat is het schoonst. Maar die eenheid lust ook alle andere dingen die brandbaar zijn. Benzine, diesel, zelf petrol of kerosine. Hij zit achter de twee inzittenden onder een glazen afdekplaat.
Dynamic Shield
Nu we die eerder voorgestelde Engelberg (maart 2019, Autosalon van Genève) erbij gehaald hebben. Die z’n smoel diende als inspiratie voor de neus van deze nieuwe concept. Die wordt gesierd door de ‘dynamic shield’ stijltaal die vooral origineel omspringt met de in chroom uitgevoerde sierlijsten. Je vindt ze ook al op recente producten van het merk - de ASX (zie test hier) of Eclipse Cross.
Het interieur omvat dan weer een minimalistische, horizontaal gestructureerde ‘zwevende’ boordplank en een futuristische head-up-display die een hoop relevante informatie projecteert op de voorruit.
Concrete productieplannen voor de MI-Tech zijn er niet.