Eerder dit jaar stelden de Japanners van Honda hun elektrische stadsauto voor. Een bol, compact en trendy ding dat er niet alleen bijna net zo smakelijk uitzag als de concept car (wat bijna nooit voorvalt), maar ook nog elektrisch rijdt. Vlot zelfs, al valt de actieradius met 220km wat tegen. Z’n accu is dan ook niet groter dan 35,5kWh. Er zijn ook twee vermogensversies. Eentje met 136pk en een andere die 154pk sterk is.
De prijs valt tegen
De ‘reservaties’ - een nieuwe trend in de autosector - zijn al een tijdje open. Je kon door een klein voorschot te storten een plaats in de wachtlijst reserveren. Je had de auto dan wellicht niet in het echt gezien, noch ermee gereden, maar in moderne tijden vormt zoiets geen bezwaar, toch? De prijs kende je ook niet. Die maakte Honda nu wel bekend. En het is een tegenvaller.
Honda e en Honda e Advanced
De sympathieke Honda e wordt immers duurder dan z’n directe concurrenten. Een Renault Zoe, Peugeot 208 of Opel Corsa staan allemaal voor minder in de catalogus. De Japanners willen immers niet minder dan 34.500 euro voor de ‘e’. De krachtigere Advanced kost zelfs 37.500 euro. Die biedt meteen ook stuurverwarming, een 230V stopcontact en een digitale binnenspiegel. Meer over de Honda e ontdek je hier.