Het was in 2009 al een hele tijd geleden dat de wereld nog een zo’n mooie nieuwe Ferrari onder ogen kreeg als de 458. Ferrari hield het model met z’n atmosferisch aangedreven V8-middenmotor in de catalogus tot 2015. Maar eigenlijk was opvolger 488 GTB technisch gezien ook nog gewoon een 458, maar dan mét turbo's.
Ook in occasie nog meer dan 100.000 euro
Nieuw waren ze niet goedkoop, maar ook wie denkt de prijs te temperen door een zich een occasie aan te schaffen, kan een financiële kater krijgen. Voor minder dan 150.000 euro zijn ze eigenlijk niet te vinden. Maar deze wordt desondanks een pak goedkoper.
Van heel wat recente sportieve auto’s wordt beweerd dat ze licht ontvlambaar zijn. De Ferrari California werd er zelfs ooit eens voor teruggeroepen. Iets wat een merk probeert te vermijden. De oorzaak van dit specifieke brandje is onbekend. In elk geval is duidelijk dat de brandweer er niet echt op tijd bij was. Opvallend ook hoe veel er precies wegbrandt van zo’n moderne auto. Er schiet bijna niets meer van over. En toch wil iemand deze hoop schroot ten gelde maken. Nochtans kan je met veren, remmen of een motorblok dat het gloeiend heet gehad heeft, niet echt veel meer aanvangen.
Chassisnummer
Ben je geïnteresseerd in een tweedehands Ferrari 458 Italia, neem dan misschien alvast even contact op met de verkoper om het chassisnummer op te vragen. Want dat is wellicht het enige onderdeel dat nog waarde heeft, en als - of wanneer - het op een andere Ferrari verschijnt, betekent het wellicht ook weinig goeds.