Al tientallen jaren passeren er almaar kleinere, individuele voertuigconcepten de revue. "We zullen ze nodig hebben in de dichtgeslibte metropolen van de toekomst", hoor je er steevast bij. En intussen koopt de wereldbevolking almaar meer, grote en luxueuze auto’s. Bij voorkeur SUVs.
De studiemodellen blijven komen. Deze Mobility R3 pas perfect in het lijstje. Vaak komen ze van een automerk, maar ditmaal is het de onafhankelijke designer Denni5 Cheng die zich mobiliteit anno 2035 voorstelde.
Je kan ook zelf sturen
Het gaat om louter digitale pennenvegen, maar dat Cheng ervan uitging dat er sprake zou zijn van een elektrische aandrijving en autonome rijfuncties, zal niet verbazen. Er is nog wel een stuurwiel, zodat de inzittende, mocht hij dat willen, ook een bestuurder kan worden.
Het meest originele kenmerk van de glanzende mobiliteitscapsule is z’n vermogen om de wielbasis langer te maken. Bedoeld voor buiten de stad, waar hogere snelheden gehaald kunnen worden. In de stad schuiven de wielen naar elkaar toe om zo weinig mogelijk plaats in beslag te nemen.