Je kan de Mercedes-AMG GLC 63 krijgen met 476 of 510pk. Dat wordt geperst uit een 4-liter V8 met twee turbo’s. En daarmee is de SUV… niet de snelste auto uit z’n categorie. De top is afgeregeld op 280km/u en de sprint naar 100km/u kan in het beste geval in 3,8 seconden. De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio is nog een fractie sneller. Maar die moet dan weer minder goed door de bocht kunnen. Hoe anders presteerde Mercedes het om een betere tijd dan de Italiaan te klokken om de Nürburgring?
Nieuwe koplampen
De GLC werd onlangs opgefrist, maar de AMG-versie leek over het hoofd gezien. En dat kan natuurlijk niet. Wakker lagen we ervan. Gelukkig stelt Mercedes ons met een persbericht gerust. Net als de GLC en GLC Coupé krijgt ook deze versie een moderner koplampdesign, gewijzigde achterlichten, nieuwe 21-duims velgen en hippere uitlaatstukken. Oef.
AMG-software
O ja, het MBUX-infotainmentsysteem is wordt bijgekruid met wat AMG-specifieke functies, je krijgt een AMG-stuur en er zijn nieuwe adaptieve Performance-stoelen. Die zijn voorzien van een grijs-zwarte bekleding met gele accenten en ingebouwde luchtkussens. Die passen zich aan de contouren van je lichaam aan en geven in de bochten zelfs tegendruk.
Een prijs voor de dikste GLC’s hebben we nog niet. De CO2-uitstoot wel. Dat wordt 278 tot 283 gram. In Vlaanderen betekent dat in elk geval dat de inschrijving je zo veel kost als een nieuwe stadswagen.