GEV Patagonia: naar het eind van de wereld in alle comfort

Bekijk 23 foto's
Door: BV 18-06-2019

Kijk naar de bedrijfsnaam: Global Expedition Vehicles. Dan verwacht je al meteen een zwerfauto die de lat wat hoger legt dan bij een Fiat Ducato (in Europa het populairste platform voor de bouw van mobilhomes) met opbouw. En kijk even naar deze Patagonia - die stelt niet teleur.

Vrachtwagenchassis

Om z’n know-how in de verf te zetten bouwde het bedrijf dit showexemplaar. De basis wordt gevormd door een vrachtwagenchassis. Hier is dat van Amerikaanse makelij. Het is een Kenworth K370. Maar je hebt eigenlijk gewoon de keuze. Een onderstel van Freightliner, MAN of Mercedes kan net zo makkelijk. Hij kan zelfs gebaseerd zijn op een Unimog. Geen hindernis waar hij dan niet overheen kruipt. Terreinbanden, een bullbar en een veiligheidskooi zijn altijd voorzien.

Opbouw met indeling naar keuze

Afhankelijk van het gekozen onderstel is de Patagonia tussen 5,3 en 8,8 meter lang. Het leefgedeelte weliswaar. Dat is opgebouwd uit geïsoleerde met glasvezel versterkte panelen. Klanten kunnen het interieur naar eigen inzichten indelen. In dit geval is er onder meer ruimte gevonden voor een keuken, een badkamer en een queensize bed.

En dan is er de prijs…

Nu is maatwerk niet bepaald goedkoop te noemen. En een vrachtwagenchassis evenmin. Dat betekent dat de combinatie niet plots als bij mirakel goedkoop te noemen is. Wel het tegendeel - de Patagonia is best prijzig. Je kan jezelf onmogelijk klant noemen voor minder dan € 400.000. Maar je kan met geld dus wel degelijk een hoop vrijheid kopen.

Geef commentaar
comments by Disqus