Tesla bouwt de Model S alleen als sedan. Die kwalificatie van het merk zelf is overigens niet juist, want het is een vijfdeurs. Maar goed, in elk geval is het geen break. Een meer functionele variant staat niet op de verlanglijst van Tesla. In Amerika is dat segment toch al zo goed als onbestaande. Europa houdt wel van de break. En wellicht is het daarom dat er op het Oude Continent wel eens een Model S wordt vertimmerd.
Shooting Brake
In Londen stond al eens een Model S break te blinken. Deze creatie komt uit Nederland. Daar wou Remetzcar een stuk of 20 van deze Model S bouwen. Ze noemen het er een Shooting Brake. Het aantal deuren klopt weer niet (een shooting brake hoort maar twee portieren te hebben), maar de daklijn oogt nog behoorlijk dynamisch en tegenwoordig is dat waar de lat ligt.
Noteer dat de verwijzing over de ambities van Remetzcar in de vorige paragraaf in de verleden tijd staan. Het bedrijf raakte immers in de problemen en is momenteel niet meer actief. De bedroefde situatie is alleszins niet aan de sfeer op de foto’s te zien. Die lijkt allerbest.
Uniek exemplaar
Z’n Nederlandse eigenaar kreeg in elk geval z’n Tesla af. Daarbij hoorde ook een interieur met verbeterde materialen, al was dat niet zo moeilijk. De materiaalkeuze is niet het sterkste punt van de Model S. Voorlopig is de deze Model S Shooting Brake dus een uniek exemplaar. En het ziet ernaar uit dat dat zo blijft.
Ondanks de financiële perikelen zou Remetzcar toch op het Autosalon van Genève aanwezig zijn. Misschien was de rekening voor de stand al betaald.