Op het Autosalon van Brussel heeft Ford de vernieuwde versie van de Mondeo voorgesteld. Er zijn stilistische updates en de Mondeo break is er als hybride.
Subtiele aanpassingen
Ford gaat aan de buitenzijde niet bepaald tekeer. De aanpassingen zijn bescheiden. De grille komt wat lager, er zijn nieuwe mistlichten, de achterlichten hebben een C-vorm en er zijn de obligate nieuwe kleuren en velgen. Een tussentijdse opfrisser volgens boekje dus. Ook aan de binnenijde, waar wat decoratieve elementen en handgrepen onder handen werden genomen. Het grootste verschil is er voor de versie met achttrapsautomaat. Die wordt voortaan door een draaischakelaar bedient. De ruimte die vrijkomt, wijst Ford toe aan een USB-poort en extra opbergruimte.
De uitrustingslijnen Titanium, ST-Line en Vignale nemen wat meer afstand van elkaar en de rest van het gamma. Ze hebben allen recht op een specifieke grille.
Ford Mondeo Hybride
Heel even bood Ford al een Mondeo Hybrid aan in ons land. Het was geen succes. Hij was er ook alleen als sedan. Nu is hij terug. Herwerkt en in een functioneler koetswerk. De tweeliter benzinemotor draait volgens een Atkinson cyclus en wordt gepaard aan een 1,4kWh lithium-ion-accu. Het systeemvermogen (de verbrandingsmotor en elektromotor samen) bedraagt 184pk. Een slak zal de Mondeo Break daarmee niet zijn, maar minstens zo belangrijk is z’n verbruiksgemiddelde. Dat bedraagt niet meer dan 4,4l/100km.
De andere motoren blijven vanzelfsprekend ook gewoon in het gamma.