In 2018 wist Mitsubishi in Europa 165.259 klanten te verleiden. Dat aantal vertegenwoordigt een stijging van 19% ten opzichte van 2017. Toen stipten niet meer dan 139.365 Europeanen een bestelformulier bij Mitsubishi aan.
De spectaculairste stijging was er in Frankrijk. Daar ging de afzet er liefst 64% op vooruit, maar ook in Nederland, Polen, Italië en Zwisterland sprong het merk in zevenmijlslaarzen vooruit. Daar werd telkens meer dan 40% stijging gerealiseerd ook al gaat het in absolute aantallen nog steeds om bescheiden cijfers.
Mitsubishi in België
In ons land wist invoerder Beherman 3.531 auto’s aan de man te brengen. Dat zijn er 17% meer dan in 2017.
Nieuwe modellen
Terwijl de verouderende compacte SUV ASX met 20% achteruit boert, wordt dat verlies ruimschoots goedgemaakt door de nieuwe ASX Cross. Daarvan werden er sinds de verkoopstart begin 2018 al meer dan 27.000 stuks verkocht. De Outlander PHEV (zie test hier) doet het evenmin slecht. Onder stimulans van een almaar aanscherpende autofiscaliteit en een productvernieuwing wist die stopcontacthybride nog eens 27% meer klanten te overtuigen dan een jaar eerder. Alleen al van dat type leverde Mitsubishi er 24.000.
De populairste Mitsubishi van allemaal… dat is nog altijd de kleine Space Star. Daar werden er iets meer dan 31.000 van aan de man gebracht.