Audi A6 Avant te klein? Dit is de oplossing

Bekijk 2 foto's
Door: BV 20-12-2018

We hebben al meermaals projecten van koetswerkbouwer Catagna Milano op onze pagina’s in de kijker gezet. Het ene al wat beter gelukt dan het andere. Een Fiat 500 limousine, een dakloze Fiat 500 en een Fiat 500 die gewoonweg lelijk was. Maar ook een Rolls-Royce Phantom Coupé.

Audi A8 Break?

Nu wil Castagna Milano klanten die vinden dat een Audi A6 Avant absoluut te klein is, op z’n wenken bedienen. De koetswerkbouwer bouwt een A8 van de vorige generatie om tot break. De combinatie omvat ook nog de grootste W12-benzinemotor van het bedrijf en quattro vierwielaandrijving. Dat leren we uit de badges die de kofferklep sieren.

Avantissimo

De A8 wordt in de fabriek voorzien van koetswerkpanelen in aluminium. Een feit dat de klus van Castagna er wellicht niet makkelijker op maakte. Wat er werd toegevoegd is volgens de Italianen hoofdzakelijk in carbon. Dat houdt het gewicht en het zwaartepunt onder controle en het omzeilt tegelijk de heikele taak van het lassen van aluminium. Het idee voor deze creatie, die vooralsnog alléén in digitale vorm lijkt te bestaan, is misschien al bijna 20 jaar oud. Audi dacht er zelf immers ook ooit over na. In 2001 presenteerde het merk met de vier ringen immers de Avantissimo Concept. Een studiemodel voor een erg grote, luxueuze en snelle break.

Geef commentaar
comments by Disqus