Volgende week presenteert Porsche op het Autosalon van Los Angeles een nieuwe 911. Na generatie 991 komt… de 992. En dit is ‘m.
Alles Porsche Turbo
Dit zou wel eens de allerlaatste Porsche kunnen worden die conventioneel aangedreven wordt. Of op z’n minst, die verbrandingsmotoren onder de kap krijgt. De elektrische ambities van het automerk zijn immers torenhoog, zoals we hier al eens uit de doeken deden. Er zijn nog geen officiële gegevens beschikbaar, maar het heeft er alvast alle schijn van dat de atmosferische motor ook in de 911 voltooid verleden tijd is. Wellicht krijgt elke krachtbron een turbo om meer lucht in z’n cilinders te persen en het rendement te verhogen. En het zal er niet bij blijven. Ook 911 wordt hybride. Is het nog niet in de loop van de volgende week, dan in elk geval gauw.
Meer van hetzelfde
Het uiterlijk, dat is natuurlijk meer van het hetzelfde. Iets anders wordt van een 911 niet verdragen. Porsche haalde het ooit in z’n hoofd om iets anders te doen met die ronde koplampen. De 996 is nog steeds de minst geliefde Elfer van allemaal. Voor de rest volgt de sportauto ook gewoon de trends. Hoewel de helft ervan fake is, zitten aan een moderne auto veel meer luchthappers. En daarom wordt de grille vooraan hier ook groter. Achteraan wordt er wat meer gesleuteld. Roosters naast de uitlaten, een doorlopende lichtband over de bolle bips en een derde remlicht dat een onderkomen vind in de ventilatie-opening van de motorkap. Verticaal zo te zien. En het lijkt er ook sterk op dat de Duitse sportauto een andere achtervleugel zal dragen. Die lijkt minder lang te zijn dan voorheen, maar in de breedte dan weer tot aan de hoeken te reiken.
Tot volgende week
Ja, tot volgende week, dan lees je er alles over in de auto55.be nieuwsrubriek.