Land Rover heeft de nieuwe Range Rover Evoque klaar. Daar hangt overigens heel wat van af. Sinds de introductie van het vorige model in 2010 zijn er immers 775.000 stuks van verkocht. Een hele hoop voor een relatief klein merk. De situatie wordt nog meer gecompliceerd door het feit dat de Evoque erg veel cliënteel afsnoepte bij andere merken. Klanten die veeleer trendgevoelig zijn dan merkentrouw. De nieuwe Evoque heeft de opdracht ze niet te laten overstappen naar alweer een hipper ding. Liefst wil Land Rover zelfs dat ze nog meer klanten verleiden.
Geen revolutie
Op 22 november krijgen we de nieuwe Evoque te zien. En het is tijd om daar al even voor op te warmen. Dat doet Land Rover op kunstzinnige wijze, door draadsculpturen te droppen op vier verschillende plaatsen in Londen. Een beproefd recept, want het merk deed dat eerder al in de aanloop naar de voorstelling van de Range Rover Evoque Convertible (test hier). Over die dakloze variant gesproken - daar komt wellicht geen opvolger meer van. In tegenstelling tot het gesloten exemplaar, verkoopt die niet lekker.
De geplooide ijzerdraad laat weinig twijfel bestaan over de designevolutie van het model: de Britten blijven grotendeels trouw aan het origineel. Evolutie, geen revolutie. Logisch, gezien de eerder al aangehaalde verkoopcijfers.