East Coast Design heet het bedrijf. Het zou aan de Britse Oostkust gevestigd kunnen zijn, op een steenworp van de Belgische of Noord-Franse stranden, maar dat is het niet. Het ligt een pak verder. In Amerika. Het bedrijf houdt zich graag bezig met de Land Rover Defender. Lakken, bekleden, tunen, nog meer terreinwaardig maken, dat soort zaken. En het heeft nu ook z’n zinnen op de Range Rover Classic gezet. De eerste Ranger Rover ooit stijgt tegenwoordig immers gestaag in waarde. Hij wordt erkent voor z’n design, comfort en terreinprestaties. Maar om nu te zeggen dat hij overliep van kwaliteit en betrouwbaarheid… neen, dat was nooit het geval.
Na Defender…
Net als bij de Defenders van ECD, wil het bedrijf het karakter vrijwaren, maar de tekortkomingen aanpakken. Bij een model dat 40 jaar geleden gelanceerd werd, zijn dat er wel wat. Airco, infotainment, een draadloze laadfunctie voor je gsm en verlichting… als het er toen al was, stelde het niet veel voor.
Met dikke V8 van… General Motors
ECD begint met de zoektocht naar een donorauto, die vervolgens helemaal gestript en weer opgebouwd wordt. Je kan de V8 van de Range Rover houden (die was overigens van Buick-origine) of kiezen voor een krachtbron van GM. Een V8 uit een kist. 6,0 of 6,2l groot. Wellicht niet veel minder dorstig dan het origineel, maar wel een stuk sneller. Met tot wel 430pk. De buiten- en binnenaankleding gebeurt uiteraard helemaal zoals jij dat wil. Recept Singer Porsche, zeg maar. Je krijgt er zelfs 2 jaar garantie op. Goedkoop is het niet. Voor minder dan $ 160.000 beginnen ze er niet aan.