Het is nog niet helemaal koud, het testverslag van de BMW 850i xDrive (zie hier). Maar BMW werkt al aan een snelle M-versie. We wisten dat die er zou komen omdat er al eens een concept car (met vier deuren) aan gewijd was. De eerste prototypes worden inmiddels losgelaten over de Nürburgring en het circuit van Estoril, waar deze plaatjes werden ingeblikt. Het merk gaf die zelf vrij, vermoedelijk omdat het niet zo’n fan is van spionagefotografen.
Achtcilinder met twee turbo’s
Net als de reeds geteste 850i heeft de M een dubbel geblazen achtcilinder onder de kap. Maar waar die eerste nog vooral is afgesteld op comfort, is de centrale ditmaal op maximaal vermogen ingesteld. Dan kan trouwens best wel wat zijn, want in de BMW M5 Competition wordt er al 625pk uitgemolken. M-compound-remmen en carbon-keramische schijven tegen meerprijs moeten ervoor zorgen dat de nieuwe M8 niet alleen snelheid opbouwt, maar er ook snel genoeg weer vanaf geraakt.
Niet alleen BMW M8 Coupé
Het zal overigens niet bij een M8 Coupé blijven. De dakloze versie (eerste kennismaking hier) en de nog niet in definitieve vorm voorgestelde Gran Coupé krijgen alleen een M-variant.