Niet alle auto’s zijn even betrouwbaar. En soms heb je gewoon pech. Een zogeheten maandagauto. In elk geval mag je ervan uitgaan de dealer of het merk steeds op dezelfde manier reageren: “dat hebben we nog nooit meegemaakt”. Ja, zelfs wanneer het die dag al de derde keer is. De manier waarop een merk met problemen omgaat is bijna net zo belangrijk als de inherente kwaliteit. Concrete informatie erover is echter niet of moeilijk te vinden. Een pechstatistiek is maar zo goed als de informatie die erin vervat zit. Telt pech bijvoorbeeld wanneer het een comfortitem is? Of wanneer je niet geïmobiliseerd bent?
Tot 18.000km ging alles goed…
De eigenaar van deze BMW 750i van de jongste generatie is de problemen in elk geval beu. Hij laat anderen weten hoe betrouwbaar z’n € 122.700 BMW al geweest is door alle problemen op te lijsten. En ja, dat zijn er heel wat. De auto heeft inmiddels iets meer dan 55.000km en het lijkt erop dat de ruimte op is. De problemen begonnen bij 18.000km, met een simpele ventilator in de zetel. Maar ze hielden er in elk geval niet mee op. Bij 45.500km was de motor al aan vervanging toe. Je zou hopen dat zo’n Siebener meer kilometers uit de achtcilinder haalt. De ophanging liet het ook al afweten. Toeval of niet, het is niet de enige Siebener in onze nieuwsrubriek waar we dat van kunnen zeggen.
Mooi overzichtje
Dat de man het BMW kwalijk neemt, lijkt duidelijk. Hij etaleert z’n ongenoegen netjes gestructureerd op de flanken van z’n mobiel. En daar is het merk zelf wellicht dan weer minder mee in de wolken. Misschien is er een compromis in de maak?