Hyundai voorziet de i40 sedan en break van een nieuwe grille, extra veiligheidsvoorzieningen en een nieuwe dieselmotor.
Detailaanpassingen
De wijzigingen voor MY2019 van de i40 zijn bescheiden te nomen. De Zuid-Koreanen monteren eigenlijk alleen nieuwe grille, terwijl het bestaande aanbod 16- en 17-duimsvelgen wordt aangevuld met een exemplaar dat 18” diameter heeft.
Binnenin de i40 kan je kiezen uit twee nieuwe interieurtinten: Ddeprood en een combinatie van zwart en grijs. Hyundai gooit er ook meteen een nieuw setje sierlijsten tegenaan.
Automatische noodremassistent
Voortaan, en dan hebben we het al over de veiligheidsvoorzieningen, trapt de i40 ook zelf de rem in. Het SmartSense-pakket en de Forward Collision-Avoidance Assist worden toegevoegd. Werkt vanaf 10km en meer…
Nieuwe dieselmotoren
De belangrijkste aanpassing is echter de nieuwe Smartstream 1,6l dieselcentrale. Die bestaat in twee vermogensversies die beiden voldoende aan de Euro 6D Temp emissienorm. De minst krachtige variant levert 115pk en 280Nm. Gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak mag die niet meer dan 4,6l/100km verbruiken en stoot die niet meer dan 120g/km CO2 uit. De krachtigste versie heeft 136pk terwijl het koppel naar 320Nm klimt. Hier kan je kiezen. Zelf schakelen of het werk overlaten aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Met die laatste blijf je gegarandeerd onder 4,7l/100km of 123CO2/km.
Wie geen diesel wil, kan nog steeds kiezen uit en 1,6l direct ingespoten benzine met 135pk - steeds in combinatie met een handgeschakelde bak met zes verzetten. Die verbruikt wel wat meer (6,7l/100km / 153g/CO2/km).