Op het Autosalon van Parijs stelt BMW op dit ogenblik de i3 voor met een grotere accu. 120Ah groot is die inmiddels (alle details hier). Dat betekent dat je er voortaan (volgens de WLTP-gebruikscyclus) 310km ver mee kan rijden.
Het rijbereik is, zo laat het merk inmiddels weten, voldoende om de i3 met range extender niet langer aan te bieden. Een range-extender is een kleine verbrandingsmotor die stroom kan opwekken om het rijbereik verder te vergroten. Handig wanneer je verder wil rijden dan je accu je kan brengen of wanneer je vergeet op te laden, maar BMW zal de range-extender niet langer aanbieden. De nieuwe i3 met 120Ah-accu wordt de enige beschikbare uitvoering, ofschoon je wel zal kunnen kiezen tussen de op comfort gerichte i3 en de sportievere i3s.
De vraag naar een BMW i3 met range extender (test hier) in ons land daalt al enige tijd gestaag. Bij de lancering van het model verkocht BMW Belgium ongeveer 75% van z’n i3’s met range extender. Nu, op het einde van de 94ah-variant (te koop sinds vorige zomer), is dat nog 30%.
Bij de lancering van de BMW i3 was ongeveer 75% van de nieuw verkochte wagens een BMW i3 mét range extender. Nu op het einde van de 94Ah is dat 30%. BMW Belgium stelt dat “de meerderheid van de mensen deze range extender eerder voor hun gemoedsrust namen en niet per se omdat ze hem nodig hadden”.