Het is inmiddels al een jaar geleden dat BMW de i3 en i3s onder handen nam. Bij een reeks discrete stilistische wijzigingen hoorde toen ook een sterke accuset. En nu doet het merk daar nog een schep bovenop.
Almaar groter, almaar verder
Bij de introductie in 2013 had de i3 een accu van 60Ah en 22,6kWh aan boord. Vorig jaar werd dat 94Ah en 33kWh (test hier). En nu wordt dat 120Ah en 42,2kWh. Het resultaat van die trein cijfertjes? Je kan nu met een i3 120Ah tot 310km ver (WLTP) rijden.En bij de i3s is dat 285km.
Cijfers die ruwweg 10% beter zijn dan de vorige maxima, maar BMW beweert dat ze het verschil bij normaal gebruik groter is. In het dagelijks verkeer geraak je tot wel een derde verder, luidt het.
Even snel?
Over de prestaties van zowel de i3 als de stugger opgehangen en sportievere i3s zegt BMW niets. We gaan ervan uit dat die gelijk blijven. De accu’s hebben immers een hogere energiedichtheid dan voorheen en geen groter volume.