De Unimog bestaat al sinds 9 oktober 1946. En toen was het nog geen Mercedes (geschiedenis hier). Dat kwam een paar jaar later. Ongemeen veelzijdig was hij toen al wel. En dat is hij nog steeds.
Sleepvermogen: 1.000 ton
Op de InnoTrans-show in Berlijn laat Mercedes de Unimog zien met een op maat gemaakte nieuwe aandrijflijn. Daarmee is de terreinvrachtwagen in staat om vrachten van (ga even zitten) liefst 1.000 ton te trekken.
Rangeerlocomotief
Samen met een geleidingssysteem voor gebruik op rails, kan die Unimog zelfs gebruikt worden ter vervanging van een conventionele rangeerlocomotief. Mercedes heeft zelfs becijferd dat de Unimog U423, zoals het rangeermodel heet, een pak goedkoper is dan een conventionele locomotief. Bovendien kan er ook nog een werktuig op gemonteerd worden. De mogelijkheden zijn schier eindeloos. Alleen al voor het verwijderen van sneeuw, biedt Mercedes drie werktuigen aan. En er kan natuurlijk altijd nog een product op maat ontwikkeld worden, mocht blijken dat een bestaande optie je noden niet inlost.