BMW mag dan wel zelf een reputatie voor sportiviteit cultiveren, het merk bouwde tijdens een geschiedenis van een eeuw slechts één echte supersportwagen. Dat is de M1 en Lamborghini dat daar ook nog voor iets tussen. Van 1978 tot 1981 werden er niet meer dan 453 van gebouwd. De meeste worden gekoesterd door liefhebbers, maar doorheen de geschiedenis gingen er ook enkele verloren.
Dan maar kunst
Een Amerikaanse BMW M1-liefhebber (die schijnbaar ook een zwak heeft voor Porsche) ontdekte een exemplaar dat lang geleden betrokken was bij een frontaal ongeluk op een lokale occasiewebsite. Hij kocht de auto en vond enige tijd later, bij toeval, een M1 die aan de achterzijde helemaal in frut werd gereden. De twee samenvoegen tot één geheel leek logisch. Die zou auto zou echter nooit geschikt, of veilig, zijn voor gebruik op de openbare weg. En daarom besloot hij maar om hem op te hangen in zijn garage. Kunst.
De motor, die het gewicht te veel zou doen toenemen en toch onzichtbaar is, werd verwijderd. Die zal op een aparte steun tentoongesteld worden. Het resultaat… dat mag er zijn.