De nieuwe Hyundai i30 is, als vijfdeurs en break, amper twee jaar op de markt. Maar toch is het al tijd voor een aanpassing. Onder de kap komt een 1,6l dieselmotor en het uiterlijk wordt subtiel bijgewerkt.
1.6 diesel
De nieuwe dieselmotor, die doorheen het ganse i30-aanbod wordt uitgerold, voldoet aan de jongste Euro6d-emissienorm. De Zuid-Koreanen maken die eenheid beschikbaar in drie vermogensversies: 96, 116 of 136pk. De topversies krijgen een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Wie minder uitgeeft moet zelf schakelen middels een zesbak.
Hyundai claimt dat de motor al een verbruiksgemiddelde vanaf 3,8l of 99g/CO2/km laat opmeten. De eenheid maakt gebruik van AdBlue om de uitstoot van Nox te beperken. De benzinemotoren van de i30-familie zijn nu ook allemaal voorzien van een partikelfilter.
Stijlaanpassing
Zoals gezegd, de designaanpassingen zijn subtiel. Vooraan monteert Hyundai nu de bumper van de i30 fastback. Dat was niet hetzelfde. Daarnaast zijn er twee nieuwe koetswerkkleurtjes. Aan de binnenkant is er dan weer een 8” aanraakgevoelig scherm. Ietsje groter dan voorheen.