Er wordt, door sommigen, al lang uitgekeken naar een extreme Raptor voor Europese bodem. Net als de grotere Ford F-150 Raptor moet die ontworpen zijn voor eerder extreem offroadgebruik. Op Gamescom vervult Ford die wens. De Ranger Raptor wordt gelanceerd in 2019.
Dieselpower
Onder de kap komt een aardig opgekittelde 2-liter viercilinder turbomotor. 210pk en 500Nm sterk. Vermogen dat niet uit benzine, maar uit diesel wordt gemolken. De centrale wordt gekoppeld aan een 10-trapsautomaat met magnesium schakellepels.
Aangepast chassis
Het ladderchassis van de Ranger Raptor is versterkt met hoogwaardig staal en opgewaardeerd met Fox-schokdempers met zuiger met een diameter van bijna 5cm en een positiegevoelige demping. Stoppen doe je met remklauwen met dubbele zuigers en 332mm schijven voor- en achter.
Er zijn zes verschillende terreinmodi: normaal, sport, gras / grind / sneeuw, modder / zand, rots en Baja.
Sportief interieur
De specifieke buitenaankleding, die ook 17-duims lichtmetaal omvat, wordt gecombineerd met een interieuruitrusting waarin sportzetels met blauwe stiksels het hoogtepunt zijn.