UPS, dat z’n pakjes doorgaans met de lelijkste bestelwagen ter wereld aflevert, werkt aan een elektrische manier om z’n klanten te bedienen. Dat gebeurt samen met Arrival, een bedrijfje dat de pakjesgigant maar al te graag helpt in z’n zoektocht naar alternatief vervoer. De twee werken als sinds 2016 samen en wanneer alles volgens plan verloopt, rijden de eerste elektrische UPS-bestelwagens eind dit jaar rond in Londen en Parijs.
Waarom UPS niet gewoon een bestaande elektrische bestelwagen koopt? Wel, volgens de logistiek specialist hebben die onvoldoende autonomie. De creatie van Arrival haalt 240km op één accu. Voldoende voor het bedienen van een stedelijke omgeving. Verdere details zijn schaars, maar het gaat volgens de initiatiefnemers om een ‘lichtgewicht voertuig in composietmateriaal’.
UPS stipt ook al even aan dat ze al in de jaren dertig gebruik maakte van elektrische voertuigen. Momenteel omvat de vloot van het bedrijf meer dan 300 EV’s en 700 hybrides. En UPS plaatste al een order voor 125 trekkers van Tesla.