Aan Lagonda werken moet bij Aston Martin zo ongeveer het favoriete tijdverdrijf zijn. Al meer dan een decennium wordt gezocht naar manieren om het illustere merk uit de as te doen herrijzen. Overigens ook niet helemaal zonder succes, want er kwam een berline met een beperkte oplage.
Een toekomst vol kansen
Maar ook bij Aston Martin moet men onder ogen zien dat elektrisch rijden en autonome voertuigen onmiskenbaar deel zullen uitmaken van het toekomstige automobiellandschap. Andermaal een scenario dat kansen schept voor Lagonda. Want kijk, op het Autosalon van Genève staat plots deze Lagonda Concept te blinken. Met concrete plannen om het model tegen 2021 in het portfolio op te nemen.
Ruim 600km ver
Bij Aston hebben ze liefst dat je je vergaapt aan het lijnenspel van de nieuwe concept car. Met technische details wordt karig omgesprongen. De belofte dat je met één enkele batterijlading van San Fransico naar Los Angeles kan rijden (zo’n 600km) kan er nog net van af. Maar niet of je daarvoor een berg vermogen onder je rechtervoet krijgt.
De Britten zeggen er wel bij dat je die niet hoeft te gebruiken. De Lagonda wordt fantastisch om mee te rijden, zo wordt beloofd. Maar als je niet wil, trekt de auto zelf ook z’n plan.
Aparte materialen
De Lagonda moet comfortabel plaats bieden aan vier inzittenden in een exquis afgewerkt interieur. Daarin worden materialen als zijde, carbon, leder en zelfs keramische tegels verwerkt.
Meer volgt
Als Lagonda aanslaat moet er snel meer keuze komen. In Genève kan je al schaalmodellen bekijken van twee extra concepts onder dezelfde vlag. Een coupé en - hoe kan het ook anders - een SUV. Er wordt al gedroomd dat die in 2023 ook te koop zijn.