Het was Seat-directeur Luca de Meo zelf die voor het nieuwbakken performance-merk Cupra deze e-Racer voorstelde. Een echte sportauto klonk het en meteen ook de eerste elektrische racer in z’n soort.
Alles van een echte
Van een echte racer neemt deze elektrische Leon de gigantische vleugel en een ver doorgedreven aerodynamisch pakket. Er zijn een hoop onderdelen en zelfs koetswerkpanelen in koolstofvezel om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Waar de circuitracer op dat vlak uiteindelijk uitkomt, is eerder onduidelijk. Dat die meer kilo’s op de weegschaal zet dan een conventioneel aangedreven exemplaar, ligt evenwel voor de hand. De Cupra pakt daarentegen ook uit met meer vermogen dan vergelijkbare bolides. Die kunnen misschien nog wel het continue vermogen van 408pk evenaren, maar beslist niet het piekvermogen van 680pk
De Cupra e-Racer zal de Cupra-hoek van de Seat-stand helpen opvullen op het Autosalon van Genève.