Jaguar F-Pace pickup
Er zijn op de Amerikaanse markt probleemloos pickups van 70.000 dollar en meer te bestellen. Ook van Amerikaanse premiummerken. De F-Pace is daarom misschien niet eens zo ver gezocht.
De pick-up zit in de lift. Al was het maar omdat er meer centen mee te rapen vallen dan met een conventionele auto. Volkswagen, Mercedes, Renault, Fiat en Peugeot-Citroën hebben er ofwel recent één voorgesteld, ofwel is er één in de maak. Deze zeven Pickup-renders van website Ford Transit Direct, zullen er echter nooit komen. Maar het is wel leuk om even naar te kijken.
Er zijn op de Amerikaanse markt probleemloos pickups van 70.000 dollar en meer te bestellen. Ook van Amerikaanse premiummerken. De F-Pace is daarom misschien niet eens zo ver gezocht.
Het zou veel logischer zijn om een RS-motor in de Ford Ranger te leggen, maar hier is dus de onlogische piste gekozen.
Gek genoeg is hier niet gekozen voor de Bentayga, maar voor de Mulsanne. Die moest dus ook nog wat extra bodemvrijheid krijgen.
De Urus is nog niet op de markt, of er is al een pickup van. Virtueel tenminste.
Strijdig met de ‘add lightness’-strategie van Lotus, denken we dan.
De lage sportwagen pas eerder in de traditie van de Australische ‘ute’. Daar vind je nog gewone auto’s met een flatbed. Sommige zijn zelfs heel snel, maar zo sportief als de Lexus LC worden ze ook weer niet.
Niemand die al exact weet hoe de eerste Rolls-Royce crossover eruit zal zien. Maar dat het iets in deze richting zal zijn, lijkt wel duidelijk. De Cullinan zal echter nooit een flatbed krijgen.