Een grote facelift kan je het niet noemen. Dat hoefde ook niet want het lijnenspel werd alom bejubeld. Wat stijldetails om de boel fris te houden, meer is het niet. Verder dan de LED-koplampen aan de buitenkant en in de dagrijlichten ingewerkte knipperlichten gaat het niet. Tenzij je al wil meerekenen dat de tint van de achterlichten wat donkerder werd.
Deel je fratsen
Binnenin is er meer nieuws, maar verwacht ook hier geen wereldschokkende veranderingen. Zo is er een nieuw Touch Pro-infotainmentsysteem met 8 inch touchscreen. Een leuke gimmick daarvan is dat het multimediasysteem HD-beelden van een GoPro-camera – via een te downloaden app – kan combineren met voertuigdata zoals snelheid, de geselecteerde versnelling, rem- en G-krachten en de stand van het gaspedaal. Delen van de video met (social media) vrienden kan na een druk op de knop op de gekoppelde smartphone.
F-type 400 Sport
Aan de optielijst heeft Jaguar twee smaken sportzetels toegevoegd: Sport en Performance. Die laatste omklemmen het beste dankzij potigere wangen en zijn standaard op de F-type R, SVR en 400 Sport. Dat laatste betreft een nieuwe uitvoering met – je raadt het al – 400 pk. Uit de V6-Supercharged.
Verder onderscheidt de F-type 400 Sport zich onder meer door een scherpere onderstelafstelling, grotere wielen in de kleur Dark Satin Grey, het Super Performance-remsysteem voorzien van grotere remschijven en Configurable Dynamics, een functie waarmee het karakter van de gaspedaalreactie, transmissie, besturing en dempers ingesteld kunnen worden. Wil je dit combineren met minder gewicht? Vink dan de stoelen met magnesium frames aan. Scheelt 8 kilogram.