Seat heeft een opgefriste Leon. Dat weten we nu al enkele maanden. Maar de ontwikkeling van de minder volumegedreven varianten gaat natuurlijk ook gewoon door. En daarom is de Leon Cupra nu ook bijgespijkerd. Met dezelfde optische wijzigingen als de huis-tuin-en-keuken versie, maar wel met nieuwe specifieke stijldetails. En met wat extra's voor wie een honger heeft naar meer snufjes.
Vierwielaandrijving voor de break
Zo zijn er nu adaptieve dempers, is er een elektronisch gestuurd differentieel en een progressief bekrachtigde stuurinrichting. De DSG-automaat werd nog verder verfijnd en de break is er met vierwielaandrijving.
Meer vermogen
Onder de kap werd er nog wat verder gesleuteld aan de tweeliter viercilinder. Die is nu goed voor 300pk en 380Nm. 10pk en 30Nm meer dan voorheen en voldoende voor Seat om de auto de laurierkrans voor snelste Seat ooit om te leggen. Dat zou een betere sprinttijd dan de 5,7 tellen van de Cupra van voor de facelift moeten opleveren, maar dat is een getalletje dat Seat nog niet heeft gelost.