Met regelmaat van de klok lanceert Audi een nieuw RS-model. De media duikt erop en het lijkt erop dat ook heel wat mensen zich tot een bestelling laten verleiden. Maar de buren uit München en Stuttgart doen het nog stukken beter. BMW M en Mercedes AMG verkopen veel meer. Tot wel drie keer zoveel als ook net-niet-rauwdouwers als de M140i en X4 M40i en SLK 43 en GLC 43 worden meegerekend. Dit terwijl het vergelijkbare S-modelgamma van Audi nota bene omvangrijker is. De oplossing? Meer snelle Audi’s.
15 in 2018
Om aansluiting te vinden bij M en AMG is Quattro-topman Winkelmann van plan het aantal RS-modellen te verdubbelen voor het jaar 2018 aanbreekt. Oftewel, van 7 nu naar 15 straks. Inclusief de R8. Hoeveel daarvan een opvolger zijn van een reeds bestaand RS-model en welke compleet nieuw, verklapt Winkelmann niet. Geen probleem, het antwoord laat zich vrij makkelijk raden. Immers, van alle modellijnen die Audi telt loopt enkel de evenredigheid Q's versus RS ietwat scheef. Maar ook wordt er gedacht aan een meer geheel in eigen beheer ontwikkelde en gebouwde RS. Een spirituele opvolger van de oer-Quattro bijvoorbeeld.