Hyundai Motorsport maakt zich op voor de legendarische Rally van Corsica. En tegelijk rijdt moederbedrijf Hyundai op het Autosalon van Parijs de i20 WRC voor het volgende seizoen de bühne op. Voorzien van een efficiëntere aandrijflijn, een geoptimaliseerde gewichtsverdeling en een verbeterde aerodynamica zijn de Zuid-Koreanen erop gebrand eindelijk de Duitsers (lees: Volkswagen) te verslaan op het hoogste niveau van de rallysport.
Sneller, wendbaarder
Net als nu en vanwege de opgelegde FIA-regels doet de verbeterde i20 WRC het weerom met een geblazen 1.6 liter viercilindermotor. Het vermogen ervan is evenwel flink toegenomen, namelijk van 300 pk naar 380 pk. Een cadeautje van de FIA. Daar komt bij dat de WRC-teams hun rallykanonnen een 55mm bredere bodykit met grotere achterspoiler mogen meegeven om op een efficiëntere manier alle kracht op het wegdek te krijgen. Het toegestane wagengewicht wordt daarentegen met 25 kilogram gereduceerd, maar dat is juist goed. Meer pk's bij een lager wagengewicht betekent immers meer snelheid.
Begin januari hoort de i20 WRC voor het eerst los te gaan in en om Monte Carlo. Tot dan kan Hyundai het model bijvijlen en hem in de definitieve kleuren zetten.