Al 63 jaar staat de Corvette in de catalogus. Hij werd krachtiger, gesofisticeerder en evolueerde al snel van een cruiser naar een echte sportwagen. Maar al die tijd zat de motor voorin en ging het vermogen naar de achterwielen. Nochtans wordt al sinds het prille begin gespeculeerd over een Corvette met middenmotor. Al tijdens de jaren zestig waren een prototypes met een middenmotor, en zelfs één met de motor achterin (die onvoldoende stabiel bleef).
Met middenmotor
Over een wijziging van de architectuur wordt eigenlijk bij elke generatiewissel van de ‘Vette gespeculeerd, maar ditmaal zijn de Amerikaanse media zeker. De Corvette die in 2018 verschijnt heeft de motor centraal achter de passagierscel liggen. Foto’s van stevig gecamoufleerde prototypes lijken dat te bevestigen.
General Motors zet z’n testexemplaar tegen een aantal geduchte concurrenten. De vloot testvoertuigen omvat de Ferrari 458 Italia, de Porsche 911 Turbo, een Nissan GT-R en een BMW i8. En nu we toch bezig zijn: reken ook maar op een hybride of geheel elektrische variant. Daarvoor registreerde het bedrijf al de typebenaming E-Ray.