Audi TTS
De kleine roadster van Audi heeft een opgeruimd interieur én het grote digitale scherm voor je neus. Voldoende voor de topplek.
Het beoordelen van een auto-interieur is een complexer geheel dan je op het eerste zicht zou denken. Materiaalkeuze, bouwkwaliteit, vormgeving, ergonomie en natuurlijk ook snufjes. Het Amerikaanse consumentenmagazine Wards deed de oefening en kwam tot deze top 10. Daaronder enkele modellen die je bij ons niet kan kopen, maar zo kan je tenminste wel inschatten of we er iets aan missen. Niet verrassend: premium automerken domineren!
De kleine roadster van Audi heeft een opgeruimd interieur én het grote digitale scherm voor je neus. Voldoende voor de topplek.
Je ziet van ver waar het goede oordeel vandaan komt. Maar wij zitten met een vraag: waar is de Mercedes S-Klasse in dit lijstje?
De Cadillac XT5 komt wellicht ook naar Europa. En zie, dat zou een goede zaak kunnen zijn.
De Camaro is in absolute termen geen topper, maar hij haalt het op prijs-kwaliteit. Hij kost in de VS minder dan $ 50.000.
Aan de buitenzijde ziet de Pacifica er ook erg gelikt uit voor een busje. En aan de binnenkant overtuigt hij met een erg premium uitstraling.
De Honda Civic is de goedkoopste uit de rij. Maar erg degelijk in elkaar gestoken en met goede materialen. Maar niet identiek aan de Europese versie.
Aan de buitenzijde heeft hij meer vouwlijnen als een geplet drankblikje en aan de binnenkant is hij ook (een beetje) origineel. Voldoende om Wards te overtuigen.
De minder karaktervolle opvolger van de Mercedes GLK overtuigt op z’n minst met z’n interieur.
De Maxima was er maar even ook in Europa. Verkocht er amper. In de VS gaat hij als zoete broodjes, onder meer omdat de yanks z’n interieur zo goed vinden.
De hekkensluiter is deze premium Zweed. Grote lappen echt hout en als je wil een versnellingspook in echt kristal. De Amerikanen vinden het fantastisch.