BMW heeft in maart 2016 voor de eerste keer op een maand tijd meer dan 200.000 auto's verkocht. Bij het merk BMW steeg de omzet ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar met 2,9 procent tot 201.000 auto's. Over de hele groep gezien (dus BMW, Mini en Rolls-Royce) werden er 240.659 voertuigen verkocht, dat is een stijging van 3,5 procent.
Positieve trend zal aanhouden
Dit was "de beste maand ooit", zei Ian Robertson vanmorgen in München. De marketing en salesbaas ziet de toekmost alvast positief tegemoet: “Ik ben ervan overtuigd dat deze positieve trend zich wereldwijd zal voortzetten naarmate het jaar vordert".
Geholpen door Mini Clubman
Vooral de vraag naar de onlangs geïntroduceerde Mini Clubman zwengelde de verkoop aan. Mini leverde vorige maand 6,6 procent meer auto’s uit.
Eerste kwartaal
In de eerste drie maanden van dit jaar ging de verkoop van de BMW Group dankzij de toegenomen vraag in Europa en Azië met 5,9 procent de hoogte in. 557.600 voertuigen werden er al aan de man gebracht. Dit ondanks de aanzienlijk tanende verkoop in Amerika.