Renault Alpine
De heropstanding van het merk Alpine zou nog dit jaar een feit moeten zijn. Waarom er geen rally mee gaan rijden, Renault?
Lees meerDe coolste sportwagens ter wereld maakten ooit reclame voor sigaretten en drank. In die dagen hoefden de sponsors nog niet politiek correct zijn. Wat zou dat vandaag de dag geven, vroeg designer Yasid zich af. Dus stak hij nieuwe auto's in het kostuum van de rallylegenden van weleer. Een smerige S-Klasse, een driftende Alfa, een stoffige Mustang.
De heropstanding van het merk Alpine zou nog dit jaar een feit moeten zijn. Waarom er geen rally mee gaan rijden, Renault?
Lees meerEen Rolls om door het zand en stof te ploeteren? Deze Wraith is wel degelijk geïnspireerd op een Corniche die in de eighties aan Parijs-Dakar deelnam.
Lees meerIn 1984 bouwde Porsche de 953, de Parijs-Dakar versie van de 911. Zo zou de nieuwste versie eruit zien.
Lees meerZou het geen goede zijn als Lancia naar de rally terugkeert met deze moderne incarnatie van de Delta?
Lees meerEen rallyversie van de Mercedes S-klasse? Ja hoor, de Duitsers bouwden een 300SEL begin jaren '70. Onder de artiestennaam 'Red Pig' bestormde hij de Europese racecircuits en haalde zelfs een memorabele tweede plaats tijdens de 24u van Spa-Francorchamps in 1971.
Lees meerStaat de 500 Abarth niet wonderwel met die extra koplampen gehuld in carbon?
Lees meerToen Ford in 1984 de wereld van de rally kozen ze er niet voor om een bestaand model te verbouwen maar om een geheel nieuwe auto te ontwikkelen. De oorspronkelijke RS200 had een koetswerk uit composiet, was vierwielaangedreven en kon met gemak gigantische sprongen en gevaarlijk terrein aan. Helaas veranderden de regels en kon de RS200 nooit bewijzen wat hij in zijn mars had.
Lees meerAudi oogstte in de jaren '80 veel lof door de vierwielaandrijving in de wereld van de rally te introduceren met de beroemde 'Ur-Quattro ". Audi TT stond al eerder als Sport Quattro op het salon van Genève te blinken. Zou die ook zo van sneeuw houden?
Lees meerDeze BMW M3-rivaal bewees eerder z'n troeven al door in 7’39” rond de Nürburgring te rijden. Voor de gelegenheid in de iconische Martini Racing livery.
Lees meerWellicht denk je niet meteen aan een monovolume van Volkswagen als potentiële rallykampioen, maar vergeet niet dat een Touareg de Dakar Rally zowel in 2009 en 2010 won.
Lees meer