BMW stelde de hybride versie van de X5 eerder al op enkele autosalons tentoon als prototype. Nu is hij er echt, met xDrive40e op de flank en (om het ingewikkeld te maken) eDrive op de kofferklep. Hij combineert een tweeliter benzinemotor met een elektromotor.
Plug-in Hybrid
BMW wil dat je de 9 kWh sterke lithium-ion-accu op voorhand oplaadt aan het stopcontact. Vervolgens kan je de 113pk en 250Nm sterke elektromotor gebruiken om er maximaal 31km mee af te leggen voor de 245pk en 350Nm van de 2-liter viercilinder turbomotor zich ermee gaan moeien. Ga zo verstandig mogelijk om met de energie en je raakt ondanks een erg fors leeggewicht van 2,23 ton 100km ver met 3,4l (of 78 g/km). Gooi er alle energie tegelijk tegenaan en de SUV rept zich naar 100km/u in 6,8 seconden. Opladen duurt minimaal 2u en 45 minuten (als je bijbetaalt voor een BMW i Wallbox).