Volkswagen introduceert de Alltrack-versie van de nieuwe Passat. Die is gebaseerd op de Passat Variant en combineert een met 27,5mm verhoogde bodemvrijheid met een wat stoerder uiterlijk. We zeggen ‘wat stoerder’ omdat Volkswagen niet meteen uit de bocht ging als het op extra plastic aankomt. Het geheel blijft stijlvol.
Voor slechte wegen
Extra bodemvrijheid zorgt altijd voor een bredere inzetbaarheid. Maar Volkswagen monteert ook enkele beschermplaten die aan de onderzijde de meest kwetsbare delen beschermen. En deze versie is steevast voorzien van 4Motion vierwielaandrijving. Een systeem dat de aandrijfkracht naar de voorwielen stuurt wanneer kan, maar de achterwielen inschakelt wanneer er grip verloren gaat. Elektronica schiet ook ter hulp door blokkerende differentiëlen te simuleren.
Gekende motoren
De motoren zijn allen oude bekenden, want leverbaar op de gewone Passat. Het gaat om een 1.4 TSI met 150pk, een 2.0 TSI met 220pk en drie 2.0 TDI’s. Die leveren 150, 190 of 240pk. De première geschiedt op het Autosalon van Genève.