Hij bestaat al!
Bugatti eerde hem eerder al met een eigen concept car, de Chiron 18/3 uit 1999. Voorzien van een 18-cilindermotor in W-vorm. Het heeft dus al de rechten op de naam.
Het heeft Bugatti behoorlijk wat moeite gekost, maar nu zijn toch bijna echt alle Veyron de deur uit. En er komt een opvolger. Misschien wel 1.500pk sterk én hybride. Mogelijks genoemd naar de relatief onbekende ex-F1 Piloot Louis Chiron. Hier zijn 7 redenen waarom Bugatti hem overweegt.
Bugatti eerde hem eerder al met een eigen concept car, de Chiron 18/3 uit 1999. Voorzien van een 18-cilindermotor in W-vorm. Het heeft dus al de rechten op de naam.
Hij reed de grote prijs Formule 1 van Monaco nog mee op 58-jarige leeftijd. Daarmee was, en is hij nog steeds, de oudste piloot ooit in de Formule 1.
Louis Chiron hield zich tot z’n dood in 1979 bezig met de (mede-)organsiatie van de Grote Prijs F1 van Monaco.
De bocht op het Formule 1-circuit van Monaco bij het zwembad is nog steeds naar hem vernoemd.
Bugatti rakelde allerlei beroemde personages uit z’n verleden op voor de creatie van de Bugatti Veyron Légendes-serie, maar maakte er géén over Chiron.
Langsheen het Monegaskische F1-tracé staat een buste ter ere van Chiron. Wijlen Prins Rainier wou het zo.
Last but not least: de in Monaco geboren piloot haalde het meeste overwinningen ooit in een Bugatti. En gezien het bedrijf niet meer actief is in motorsport blijft dat wellicht nog een hele tijd zo.