Designhuis Bertone heeft de Aston Martin Rapide omgebouwd tot Shooting Brake. Uiteraard net op tijd voor een onthulling op het Autosalon van Genève volgende week.
Het unieke exemplaar, dat overigens is gebaseerd op een normale Rapide en niet op de recent onthulde -snellere- Rapide S, heet Jet 2+2 en mag omwille van de zestigjarige samenwerking tussen beide bedrijven, ook een feestneus opzetten.
Aanpassingen aan de neus zijn beperkt, maar vanaf de B-Stijl begint natuurlijk het grote werk. De C-stijlen leunen naar voor, de wielkasten zijn opnieuw vormgegeven en natuurlijk prijkt boven de achterbumper een compleet nieuwe achterpartij. Die wordt gedomineerd door een horizontale LED-strip en een schuine achterruit. Wat de gevolgen ervan zijn voor koffer en intererieur doet Bertone niet uit de doeken. Maar terwijl de hogere daklijn wellicht enkele centimeter meer hoofdruimte biedt, verwachten we geen mirakels van de koffer. De overbouw achteraan bleef immers identiek aan die van de productieversie, met een eveneens gelijke totale lengte als gevolg. Net als bij de normale Rapide zijn de achterzetels neerklapbaar.
Voorlopig blijft het bij dit ene exemplaar, maar een gelimiteerde oplage zoals bij de Aston Martin Zagato, is nooit uit te sluiten wanneer het publiek volgende week voldoende enthousiast reageert.