Er is zo van dat nieuws, dat nieuws maakt. Twee dagen geleden stelde PSA Peugeot Citroën z'n nieuwe platform voor het C-segment voor en nu heeft het bedrijf samen met GM op neutraal grondgebied - Brussel - aangekondigd dat als gevolg van de almaar innigere relatie met Opel ook de toekomstige monovolumes van dat merk gebruik zullen maken van een bij de Fransen geleende technische structuur.
De bodemplaat, die overigens niet expliciet wordt gespecifieerd, zal gebruikt worden voor monovolumes uit het B-segment van zowel Citroën, Opel als Peugeot. Diezelfde bodemplaat moet dan ook nog dienen voor een Crossover van Peugeot in het C-segment en een opvolger voor de Meriva.
Beide bedrijven duiken ook nog eens tussen de lakens voor de conceptie van een onderstel voor wagens in het B-segment.
De eerste vruchten van de samenwerking worden in 2016 op de markt verwacht. Uiteraard zeggen de bedrijven dat de uiteindelijke producten helemaal binnen het karakter van de respectievelijke merken zullen passen, maar onze kritische ingesteldheid verplicht ons eraan toe te voegen dat zulks bij actuele voorbeelden zelden tot nooit het geval is.