Het Franse hybridesysteem maakt gebruik van samengeperste lucht in plaats van batterijen. Daardoor bespaart men misbare kilo's en heel wat centen, want de kostprijs van zulk een installatie zou beduidend lager liggen. Bovendien nemen de bijhorende luchttanks minder plaats in beslag en kan vrijwel elke auto ermee worden uitgerust zonder dat er aan de structuur moet worden geraakt. Als we de beweringen van PSA mogen geloven tennminste.
General Motors toont alvast interesse in het project. Volgens het principe lust de auto zowel lucht, benzine of allebei en worden er knappe verbruiks- en emissiecijfers opgemeten. PSA claimt een gemiddelde dorst van 2,9l/100km en 69g/km op de CO2-tabel. In de stad zou tot 45% benzine bespaard kunnen worden, met een immense toename van de actieradius als gevolg. Het systeem zal ook in lichte bedrijfswagens dienst bewijzen. De eerste modellen worden vanaf 2016 in het straatbeeld verwacht, mede dankzij inspanningen van de Franse overheid.