In tegenstelling tot wat er de afgelopen dagen elders werd beweerd, ligt een nakende productie van de Audi R8 e-tron helemaal niet vast. Daar zou zijn beperkte autonomie van voor iets tussen zitten. Plannen zijn er nog steeds, maar de uitvoering ervan zou dus nog een tijdje op zich laten wachten.
De elektrisch gevoede R8 kwam in 2009 voor het eerst tevoorschijn op de IAA in Frankfurt en sindsdien volgde de ene update na de andere, een digitale binnenspiegel incluis. Hij profiteerde ook mee van de recente R8-facelift en wordt tegenwoordig enkel achteraan aangedreven. Daarvoor zorgen twee elektromotoren die samen 380pk en 820Nm produceren, met een sprinttijd van 4,2 seconden als resultaat - 0,6 seconde sneller dan vier jaar geleden.
Ondanks het zware batterijenpakket (577kg) en door gebruik te maken van een Multimaterial Space Frame (een combinatie van aluminium, titanium en CFRP) zet de e-tron een relatief bescheiden 1.780kg op de weegschaal. Hij deelt overigens amper 9 koetswerkonderdelen met de conventionele R8, die aluminium als basisgrondstof voorziet. Plaatjes van de Audi R8 e-tron kan je hier bekijken.