Bentley presenteerde de EXP 9 F voor het eerst op het Autosalon van Genève. En de reacties waren op z'n zachtst gezegd gemengd. De Britten onder VW-dictatoriaat hebben naar aanleiding daarvan wel beloofd dat opnieuw te bekijken, maar dat is niet meer dan een zoethoudertje. Een fundamentele stijlaanpassing komt er niet aan - en al helemaal niet als het product nu op het Autosalon van Bejing in de smaak van de Chinezen valt. Bentley heeft bovendien wat om de aandacht af te leiden - het geeft de aandrijfopties voor het model vrij.
Vierwielaandrijving en een automaat zijn uiteraard ingrediënten die deel uitmaken van elke aandrijflijn. De topper wordt een 6-liter W12 met twee turbo's die 600pk en 800Nm door een achttrapsautomaat zal leiden. Wie het wat meer bescheiden wil houden kan genoegen nemen met de ‘slechts' 500pk sterke 4.0l V8 die eveneens door een dubbele turbo wordt opgejaagd. Aan een diesel denkt Bentley niet, maar de kaarten voorspellen wel een hybride. Die zou je aan het stopcontact kunnen opladen, waarna je tot 30km helemaal elektrisch kan rijden. Daarna schiet een V6 benzinemotor te hulp. Het moet enerzijds een CO2-uitstoot van 130gr/km of minder mogelijk maken en anderzijds een sprinttijd in minder dan 5 tellen garanderen.