Vier jaar al, gaat de Ibiza zoals die door onze landgenoot Luc Donkerwolcke is getekend, mee. Auto's beginnen na die tijd de eerste rimpels en kraaienpootjes te vertonen. Tijd dus voor een dosis Botox. Dat mag je vrij letterlijk nemen, want een grote nosejob gaat aan de Ibiza voorbij. Het model komt ervan af met nieuwe koplampunits, LED-dagrijlichten worden geïntroduceerd en er zijn nieuwe bumpers. En omdat je je met kleurtjes en accessoires natuurlijk altijd moderner kan voordoen dan je eigenlijk bent, zijn er nieuwe lichtmetalen velgen en lakkleuren.
Het interieur is zoal opgewaardeerd met een naar eigen zeggen beter afleesbaar instrumentarium en een groter dashboardkastje. Dat heeft nu 10,7 liter inhoud. Verder zijn er nieuwe bekledingstoffen en -combinaties verkrijgbaar. Op de topversies komt er eind dit jaar een nieuw multimediasysteem met aanraakscherm dat functies van het navigatiesysteem, de boordcomputer, het audiosysteem en de mogelijkheid tot handsfree telefoneren combineert.
Het motorenprogramma wijzigt niet op de Ibiza ST na. Die is binnenkort ook te krijgen met de 1.4 TSI-motor uit de FR. Die levert 150pk en wordt steeds gekoppeld aan de DSG-automaat met zeven versnellingen en dubbele koppeling. Met 150pk haalt het model 200km/u en sprint het in minder dan 8 tellen naar de 100.