Europa heeft een zwak voor de Toyota Hilux. De functionele off-roader ging vorig jaar bijna 22.000 keer over de toonbank, wat betekent dat Toyota 25% van het segment in handen heeft. Maar de concurrentie zit natuurlijk ook niet stil. Een opfrisbeurt moet de Hilux wapenen tegen nieuw geweld - de VW Amarok bijvoorbeeld.
Aan de buitenzijde wordt het design opgefrist. Alles voor de A-stijl is gewijzigd. Aan de binnenzijde is een nieuw dashboard met gewijzigd instrumentarium het voornaamste nieuws.
Onderhuids zijn de wijzigingen ingrijpender. Vooral voor wie de Hilux bestelt met achterwielaandrijving eerder dan vierwielaandrijving. Toyota geeft die voortaan immers hetzelfde onderstel als de variant die permanent op de vier wielen wordt aangedreven, en dat is robuuster. De 2.5l direct ingespoten dieselmotor krijgt 24pk extra en levert nu 144pk en 343Nm terwijl het gebruikgemiddelde van 7,3l/100km (193gr/km) een daling van een liter vertegenwoordigt. De krachtiger drieliter dieseleenheid blijft present.